ANCPI a infiintat 41 de birouri de relatii cu publicul

Vineri, 5 Octombrie 2018

AgenÈ›ia NaÈ›ională de Cadastru È™i Publicitate Imobiliară (ANCPI) a înfiinÈ›at 41 de birouri de relaÈ›ii cu publicul prin care cetățenii È™i specialiÈ™tii vor avea acces mai rapid la serviciile de cadastru È™i publicitate imobiliară. În aceste locaÈ›ii, persoanele fizice È™i juridice vor depune È™i ridica actele fără a mai fi nevoie să se deplaseze la oficiile din reÈ™edinÈ›a de judeÈ› sau în localitatea unde funcÈ›ionează birouri de cadastru.

Actul normativ care modifică È™i completează Ordinul directorului general al AgenÈ›iei NaÈ›ionale de Cadastru È™i Publicitate Imobiliară nr. 1445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru ÅŸi publicitate imobiliară, a Centrului NaÅ£ional de Cartografie, precum ÅŸi a regulamentelor de organizare ÅŸi funcÅ£ionare ale acestora a fost publicat astăzi, 5 octombrie 2018, în Monitorul Oficial.

Ordinul, elaborat în aplicarea Legii nr. 7/1996, stabileÈ™te modul de organizare ÅŸi funcÅ£ionare, numărul, precum ÅŸi arondarea birourilor teritoriale È™i a celor de relaÈ›ii cu publicul. Potrivit art. 3 alin. (3) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările È™i completările ulterioare:

Până la data de 31 decembrie 2018 la nivelul fiecărei circumscripÅ£ii judecătoreÅŸti se va constitui ÅŸi va funcÅ£iona cel puÅ£in un birou de cadastru ÅŸi publicitate imobiliară, denumit în continuare birou teritorial, sau, după caz, un birou de relaÅ£ii cu publicul, ca unităţi fără personalitate juridică, în subordinea oficiilor teritoriale.”

Astfel, vor fi deschise birouri de relaÈ›ii cu publicul È™i în circumscripÈ›iile judecătoreÈ™ti unde nu au putut fi înfiinÈ›ate până în prezent, din cauza deficitului de personal sau a lipsei de fonduri.

ANCPI a făcut demersurile necesare, inclusiv prin promovarea măsurilor legislative È™i operaÈ›ionale pentru alocarea personalului È™i a fondurilor necesare funcÈ›ionării acestor birouri. Până în prezent au fost identificate spaÈ›iile în care vor funcÈ›iona birourile nou înfiinÈ›ate.

ExistenÈ›a birourilor de relaÈ›ii cu publicul va facilita accesul cetățenilor, notarilor publici, executorilor judecătoreÈ™ti, dar È™i al altor specialiÈ™ti la serviciile de cadastru È™i publicitate imobiliară. Totodată, vor fi eliminate impedimentele sesizate în timp de către beneficiarii serviciilor de cadastru È™i carte funciară, care erau nevoiÈ›i să se deplaseze la reÈ™edinÈ›a de judeÈ›, sau, după caz, în localitatea în care funcÈ›ionează birouri de cadastru È™i publicitate imobiliară, pentru a depune È™i ridica documente, ceea ce implica timp È™i costuri suplimentare.

Astfel, potrivit dispoziÈ›iilor art. 24 alin. (11) È™i alin. (12), din actul normativ intrat în vigoare: “Birourile de cadastru ÅŸi publicitate imobiliară efectuează operaÅ£iunile de cadastru ÅŸi publicitate imobiliară cu privire la imobilele aflate în unităţile administrativ-teritoriale arondate.”, iar “Birourile de relaÅ£ii cu publicul sunt competente să efectueze operaÅ£iunile de înregistrare a cererilor, de eliberare a documentelor È™i, după caz, de soluÈ›ionare a cererilor de eliberare a extraselor de carte funciară.”